Followers

Tuesday, October 12, 2010

Gramedia Book Stores Setia Alam Berpindah Ke Serdang

berpindah...!

Beberapa bulan yang lalu,sekitar 3 atau 4 bulan,apabila menemani isteri untuk ke stokis Cosway di Tesco Setia Alam,saya telah mendapati salah satunya kedai buku yang ada di sana tidak di buka,kedai buku Gramedia Book Stores,timbul pertanyaan dalam hati saya waktu itu.Tak kan hari biasa pun tutup!.Bila saya menghampiri di hadapan pintu utamanya tertera satu pengumuman,yang pada masa itu membacanya terasa akan satu kehilangan yang amat,mana tidaknya,kedai buku yang satu-satunya yang ada di situ,yang sering menjadi tumpuan saya akan berpindah nun jauh ke Serdang.

Tidak tahu apa sebabnya.Setahu saya,bila saya masuk ke kedai itu,boleh di katakana ramai jugalah yang singgah dan beli buku,antaranya saya lah pelanggan tetap,kalau saya datang kekedai buku itu,tak kuranglah 2atau 3 buah buku saya beli(tak banyak sangat mana pun),paling koman pun sebuah buku mesti saya beli.Tapi bila saya baca pengumuman itu,terasa macam kehilangan,ya benar sungguh kehilangan satu gedung buku yang bila masuk kedalam sangat seronok,susunan bukunya yang cantik dan menarik serta pelbagai buku boleh di katakana boleh di dapatinya di situ.

Timbul persoalan di kepala saya hingga kini,mungkin jualan dan keuntungan tidak menepati target dan sasaran yang di rancangkan,biasalah mana bisnis yang mahu rugi,mungkin dengan kos sewaan bangunan yang tinggi menjadi faktornya atau lokasinya yang kurang strategi,tapi kalau nak di katakana kurang strategik bagi saya,dah sesuai dan strategik sekali,Maklum pusat membeli belah,tumpuan orang ramai datang ke situ.

Atau mungkin penduduk sekitar Setia alam,Meru,Klang,Bukit Kapar,Kapar dan lainnya,masih mempunyai tahap yang rendah dalam kesedaran betapa pentingnya membaca dan membudayakan budaya membaca ini?Ini sekadar telahan saya,tapi saya yakin tidak sampai tahap begitu sekali.Mungkin membeli buku tidak termasuk dalam list bulanan mereka..!.Mungkin.! serba kemungkinan.

Jumpa Lagi.!.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA