Followers

Monday, May 24, 2010

Bila Boring Cari Buku

Buku-buku yang di beli

Balik kerja hari ni(21HB 05 2010-Jumaat),aku terus mandi siap-siap nak pergi cari buku(GRAMEDIA BOOK STORES DI SETIA ALAM) hilangkan keboringan,nak ajak Ummi dia tak nak, penat balik mengajar tadi,kebetulan balqis pun tengah tidur.Tak pelah pergi seorang pun seorang lah..sentimental sikit..hu2.Sebelum asar aku pergi ke destinasi yang di tuju.

Sampai-sampai je,apa lagi buat pengeluaran sedikit untuk cari dan beli buku..aduh bestnya bila masuk sini,tenang dan damai sekali.tengok buku-buku yang tersusun dengan rapi dan cantik sekali,selesa lagi..ermm memang best.macam niah perasaan seorang penggemar buku macam aku..tinjau-tinjau,satu rak ke satu rak…ambil sebuah baca sikit apa yang terkandung dalam satu-satu buku tu,kalau menarik beli,tak menarik letak balik,tapi kalau namanya buku mana ada yang tak menariknya semua menarik tu!..

Pergi kebahagian Magazine(majalah)..ermm..macam-macam ada,majalah dari seberang,luar negara pun banyak jugak..Anis baru dah keluarlah..nanti dululah cari kat kedai lain,Hari ni beli majalah nilah,majalah Milenia..bagus jugak ni..aku belek-belek dulu,tajuk depan sangat menyentap kalbuku…NAUZUBILLAH…47 BAYI LUAR NIKAH LAHIR SETIAP HARI.Aduhai..sayunya hatiku..pilunya kalbuku..bala apakah yang menimpa ini..! Ah..bermadah pulak aku ni,nanti saja aku baca.

Pergi kebahagian penerbitan dari Indonesia,banyak buku-buku agama dan motivasi dalam bahasa melayu Indonesia,memang menarik tajuk-tajuk bukunya,kulit tebal,kulit nipis semua ada,gerammm..rasanya..!.Lainkali beli buku dalam bahasa Indonesia…kata hatiku.Ke bahagian tepi,bahagian novel,macam-macam novel ada Cinta,Thriller,Islamik..ah..asyik sekali..pening mahu cari dan beli yang mana satu ni…Nak cari novel Sanubari Pujaan karya kawan baru ku seorang penulis novel,tapi tak jumpa tajuk tu..ermm..kena cari tempat lain ni…sambil-sambil memilih sebuah novel,bersms sama teman facebook..ah..di latari pula muzik sentimental korea pulak…jadi sentimental pulak perasaan ni…hu2.Cari punya cari dapatlah sebuah novel WASILAH CINTA WEERA..bolehlah dari pening-peningkan kepala ni.

Ke bahagian Biografi pulak,macam-macam ada,tokoh dulu dan masakini,aku ambil sebuah buku tulisan taikon Genting Highland Lim Goh Tong,baca sikit,belek-belek buku ni,banyak motivasinya ni,bila-bila kena beli ni.tajuknya ringkas je tapi lupa pulak ni..he3..nanti kalau aku datang sini tengok lagi le..

Jam dah mencemburui aku,kena cepat ni,cari mana buku ilmiah yang menarik,Syukur dapatlah 6 Buah buku dan senaskah majalah Milenia hari ni.Aku kongsikan tajuk-tajuk buku ni buat rakan facebook ku terutamanya BQP dan anda semua;

Baca jangan tak baca ya..!

1) 15 TEKNIK EFEKTIF INTERNET MARKETING-Fuad Latif-PTS (Bisnes&Pengurusan)

2) TIP JANA WANG DARI RUMAH-Razai Abdul Rashid-PTS

3) JIKA ANDA MAHU BERJAYA BERSOLATLAH-Muhammad Rusli Amin-PTS

4) REMAJA ISLAM KEMBALI PADA PEMIKIRAN AL-QURAN&SUNNAH-Prof.Dto’.Dr.Sidek Baba-ALAF21

5) AKU,BUKU DAN CINTA-Dr.’Aidh Bin Abdullah Al-Qarni-AL-HIDAYAH

6) NOVEL: WASILAH CINTA WEERA-Rose Harissa-PTS

7) MAJALAH: MILENIA

Akhir kata dari aku: JOM BUDAYAKAN MEMBACA DALAM KEHIDUPAN KITA..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA