Followers

Wednesday, May 12, 2010

Berita Gembira:Pesta Buku Negeri Selangor 2010

Keratan akhbar Sinar Harian

Bertemu kembali,hari ini aku nak beritahu berita gembira pada semua pengunjung blog ini,khususnya peminat-peminat buku,petang tadi semasa aku nak pergi kerja (shift petang ) aku beli akhbar sinar,aku hanya berkesempatan membelek-belek akhbar tersebut waktu sebelum balik kerja,baca berita semasa dan tempatan,terbaca lah pulak satu berita yang sudah tentunya mengembirakan hati aku dan mungkin anda yang dah baca berita tersebut.Berita apa?..Pesta Buku Selangor 2010 sasar 400,000 pengunjung.

Begitulah tajuk berita itu,siapa yang tak gembira dengar berita tersebut,rasa tak sabar menunggu harinya,maklum sahaja tahun lepas pergi pun last-last minit,hari terakhir baru pergi,jadi kali ni tak nak miss,mesti pergi awal atau pertengahan,tak pun hari-hari…hu3..banyak duit? Ha2..peruntukan untuk pesta buku nilah…bajet maa..!

Wah..! kali ni sasarannya seramai 400,000 pengunjung yang bakal di jangka mengunjungi Pesta Buku Selangor 2010 berbanding dengan tahun lepas sejumlah 390.961,harap lebih ramai dari itu lagi bagus,kita sempit-sempitkan ruang Kompleks PKNS dengan membeli buku.Kata Exco Selangor Dr.Halimah Ali,Pesta Buku Selangor ini merupakan salah satu agenda utama dari program Gerakan Membaca Peringkat Negeri dan meneruskan usaha menjadikannya kesinambungan kepada Pesta Buku Antarabangsa Kula Lumpur yang di adakan setiap tahun.

Menurut nya lagi sebanyak 55 buah syarikat di jangkakan akan menyertai pameran ini dengan jumlah gerai 114 buah.Wow…bestnya..antaranya Kumpulan Karangkaraf dan Alaf 21 juga turut serta,kita serbu..! Di jangka juga ada beberapa buah syarikat akan memberikan diskaun pada setiap pembelian buku yang di jual,lain-lain aktiviti berkaitan dengan buku akan diadakan di pentas utama kompleks itu.

Pergi Jangan Tak Pergi..Datang Jangan Tak Datang…kita cari buku dan beli buku..! lepas tu apalagi bacalah…

Tapi bila..?..Oppss..! ye tak ye juga..lupalah pulak nak bagitahu tarikhnya,Insyallah akan diadakan pada tarikh 25 Jun hingga 5 Julai 2010,ini bermakna selama 10 hari Pesta Buku Selangor berlangsung..:).

Anda teruja?..aku pun,jadi JOM KEPESTA BUKU SELANGOR 2010.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA