Followers

Sunday, May 9, 2010

Aku kehilangan…!

Ni lah yang aku kehilangan,,

Macamana aku nak luahkan ni,pada siapa?pada teman?pada sahabat?pada YB?Ah.mengarut ni..pening,bingung,geram.!..sabar..sabar..ye lah kau yang tak kena memanglah cakap mudah.Bila tempohari kawan Facebook aku bercakap pasal dia ni,aku jadi ingat,jadi gelabah semacam,baru teringat,aku cuba ingat-ingatkan di mana aku letak atau aku lupa tinggal kat mana.Aku betul-betul buntu,kaku tak tahu nak buat apa.

Rugi rasanya aku tak dakap dan peluk dia erat-erat,kalau aku perlakukan dia dengan baik-baik,lemah lembut mesti dia setia kat aku,mungkin aku ada salah kot..!salah letak?..lupa..menyesal tak terhingga di buatnya,sampai hari ni aku tercari-cari kemana dia menghilang?.Ada gak aku baca doa minta-minta dapat jumpa dia kali terakhir,untuk sekian kalinya agar aku dapat peluk dia dan dakap dia buat kali terakhir dan lepas ni aku akan jaga dia baik-baik,aku tak sanggup kehilangannya,sebab bagi aku dia sangat berharga bagi aku,dia tempat rujuk aku,aku jadikan dia panduan.

Sampai hari ni aku benar-benar kehilangan,kawan-kawan,teman-teman,sahabat-sahabat tolonglah aku carikan dia,bawa padaku,aku rindu sangat,walaupun sebelum ni aku puas dakap dan peluk-peluk dia,aku selak-selak dia naik lemas dia aku buat..tapi sekarang aku benar-benar kehilangan..tolonglah aku..!..Sementara aku hilangkan kebuntuan ini buat sementara,aku bernyanyi-nyanyi lagu band wali…alah lagu baik-baik sayang,cari jodoh,suka atau tidak, takkan kau orang tak pernah dengar kot,lagu kadang-kadang ada juga keluar kat radio terutamanya lagu cari jodoh…

Ermmm…sah memang tak jumpa,aku terpaksa pasrah dengan ketentuan ilahi,aku kena redha,aku kena tenang dan pujuk hati ku..yang pergi takkan kembali(aik…macam lagu nasyid je ni.)aku pujuk hatiku dengan istighfar,tasbih…aku kena cari lain,rugi pun rugilah yang penting aku tak derita memanjang.Aku kena janji pada diriku sendiri lepas ni andai aku dapat yang baru aku akan jaga dengan baik dan aku hargai selalu..ermmm..selamat tinggal yang lama selamat datang yang baru..lepas ni aku mesti cari lagi..semangat ku makin pulih,aku makin ceria…dah macam ada keyakinan.Bila aku terpandang rak-rak di sebelah meja yang sedang aku menulis ni,semangat aku berkorbar-kobar…aku tersenyum sendiri..aku kehilangan..ye memang aku kehilangan,kehilangan sebuah buku yang bertajuk OFFLINE DENGAN SYAITAN…ermmm..kena cari lagi.!

HARGAI DAN SAYANGILAH BUKU-BUKU ANDA..!

Masshah

8HB 05 2010-Sabtu

Meru.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA