Followers

Monday, July 26, 2010

Pesta Ilmu Di Hari Sabtu


Alhamdulillah Syukur pada Allah masih berkesempatan untuk bertemu lagi.Sebenarnya banyak aktiviti yang aku buat sepanjang minggu ini,yang masih tak dapat lagi aku kongsikan dengan para pengunjung,maklum sahaja kena pentingkan yang penting dulu.yang kurang penting ketepikan dahulu,kena guna sistem FIFO(first in fisrt out),macam baca buku juga,kalau cara aku,baca buku,baca dulu yang di beli dahulu,yang beli kemudian baca kemudian..ha3..baru adil kan.Apa pun ikut cara masing-masing,yang penting membaca,baca jangan tak baca.

Sabtu-3hb 07 2010

Ke Perpustakaan Negeri

Aku nak sambung entri yang hari tu punya,selepas balik dari Program Menyemarakkan Islam Selangor,aku dan Farid singgah ke Perpustakaan,baru teringat nak ambil kad ahli yang buat kat Karnival Karangkraf,Cek punya cek tak terdapat permohonan yang aku buat,mungkin mereka tak masuk data dalam computer,jadi kena isi borang lagi,isi pun isi lah yang penting dapat pinjam buku,sementara itu masuk ke perpustakaan cari buku yang nak di pinjam,ramai juga hari ni yang datang ke perpustakaan.Kelihatannya para student,cari bahan rujukkan.Ada yang berkumpulan,ada yang seorang,ada yang’ bercouple’.Nape? tak percaya..ermm..banyak berborak dari membaca..ish3..macamana ni..biarkan asalkan bahagia..

Kuliah jom semarakkan Islam Selangor

Buku pinjaman...

Makalah percuma..

Akhirnya dapat juga 3 buah buku seperti yang disyaratkan,lewat satu hari denda 50sen akan di kenakan setiap hari yang lambat kita pulangkan.Tak payah guna kad ahli,Cuma tunjukkan dan berikan no kad pengenalan saja,Anda dah boleh pinjam buku,yang penting daftar dulu sebagai ahli.Bila dah pinjam jangan lupa pulang balik…ha3..ingatan untuk aku juga ni.Tahniah pada sahabatku Farid..pinjam buku juga,semangat membara untuk membaca.Tunjukkan diri kita contoh pada anak-anak dalam membudayakan amalan membaca ini,InsyaAllah akan menjadi ikutan.

Ke Pesta Buku Selangor (hari ke-9)

Ada masa lagi untuk ronda-ronda di pesta buku,hari ni pun ramai sangat orang yang datang maklum saja tinggal dua hari lagi bakal tamat pesta buku ini,hari ini ambil kesempatan lagi untuk cari buku,aku dan Farid masing-masing dengan haluannya..masing-masing cari buku.Dari satu gerai ke satu gerai aku masukinya,nak tunggu tahun depan lagi,nak tengok suasana macam ini,bisik kata hatiku.Masuk ke gerai buku Galeri ilmu,ramai juga yang tertumpu disini,ait…ada penulis dan juga blogger Hilal Asraf,dapat juga bergambar dan sambar sebuah buku dia siap sign dan kata-kata semangat.



Abdi kenangan..

Nak juga..

bersama Hilal Asraf

Sambar 3 buah buku lagi

Buku..buku..buku…best betul..masuk ke PTS,sini pun lagi hebat sambutannya,meriah sungguh.Buku-buku PTS bagi aku sangat menarik dari muka depan sampailah ke belakang memang menarik.Apa yang penting pengisinnya juga yang lebih penting.Kat sini sebuah buku aku beli,berkaitan dengan dunia ushawan,buat menambah ilmu pengetahuan tentang keusahawanan.Nak jadi ushawan kena banyak ilmu,baru mantap perniagaan yang di usahakan..betul tak?.betul3..

Akhirnya kami bertemu,Farid banyak juga buku di belinya,buku untuk anak-anak katannya,baguslah macam tu kan,galakkan anak-anak suka membaca.Tahniah Farid..!

SEMOGA JUMPA LAGI DI TAHUN HADAPAN..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA