Followers

Thursday, July 22, 2010

Baca dalam Tandas..?

Membacalah di mana pun..


MasyAllah..sudah lama rasanya aku tak update blog ni(seminggu dah tak update),naik bersawang,entah sahabat-sahabat dah naik bosan masuk blog ni,asyik-asyik entry yang lama,ermm..bukan malas nak update tapi talian ni sangat mengecewakan, maklum saja Broadband(ada satu entry tu kat blog lain bukan panggil Broadband tapi ‘BERUKBRAND’)mungkin dah marah sangat tu,apa boleh buat kan itu yang aku mampu guna setakat ni,aku tak nak sebutlah Broadband apa,tentu dah banyak yang maklum,apa syarikat tu..?

Apa pun aku masih patut bersyukur lagi,ada juga gunanya,walaupun talian sangat hebat(sebaliknya tu)kadang-kadang nak upload gambar pun makan masa,rasa-rasanyalah kalau aku pergi kedai balik lagi mungkin belum ok lagi..sabar ajelah..tentu ada yang Tanya,Mengapa tak nak tukar..mengapa tak nak potong..ha3..sebab aku masih tak nak tukarlah..ha3..padan muka..! Sabar aje lah..!

Banyak masa aku,nak baca buku,daripada terus layan talian yang hebat ini,beberapa buah buku yang aku beli masa Karnival Karangkraf awal tahun ni pun ada yang tak beres lagi,ni pun masih habiskan buku-buku yang di beli semasa pesta buku Selangor hari tu,kadang-kadang sambil online baca jugak buku ni,sambil tunggu line hebat ni..! di mana saja kita boleh baca buku,baca di mana-mana,macam slogan Komuniti Baca@LRT,baca di mana-mana,dalam kereta,dalam bas,komuter,Lrt,dalam restoran,warung…di mana-mana boleh..! Tandas..?..ada orang baca dalam tandas ke? Jawapannya ada,tapi bagi aku,aku tak setujulah,membaca ni bagi aku perbuatan yang sangat mulia,tak sanggup aku bawak buku bahkan akhbar sekalipun masuk dalam tandas,tempat kotor tempat setan bertapak,ish..! tak baguslah baca dalam tandas.

Bacalah di mana-mana sekalipun,asalkan bukan di tandas..! Membaca satu amalan yang mulia..!

Ingatlah Firman Allah SWT ini:

“Bacalah (Ya..Muhammad) dengan nama TuhanMU yang telah menciptakan,Telah menciptakan manusia dari segumpal darah.Bacalah dan TuhanMU amat pemurah,yang mengajarkan(menulis) dengan pena,Yang mengajarkan kepada manusia apa-apa yang tidak diketahuinya…..”

Surah:((Al-Alaq 1-5)

Fikir-fikirkan..!

Sekian..Jumpa lagi..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA