Followers

Sunday, September 5, 2010

Syoknya Novel..!

Sebahagian koleksi yang ada

Koleksi Novel Motivasi Dr.Tuah

'Syoknya Novel'

Novel pemberian kawan

Novel pembangun jiwa


Membaca novel adalah sebahagian dari minat aku,tidak kiralah novel apa yang aku baca,cinta ke,thriller ke,motivasi,novel Islamik ke semuanya aku’ balun’ baca.Apa yang penting ada bahan untuk dibaca.Dalam koleksi peribadi aku,ada beberapa yang aku simpan dan telah habis di baca.Biasanya aku baca di waktu malam semasa kerja shift malam waktu rehat.Daripada tidur lebih baik baca buku,apa yang penting rasa ‘Syoknya membaca’.Macamana dengan Anda? Tentu minat membaca novel kan,orang muda biasanya suka dengan novel cinta,di pasaran bermacam-macam tajuk novel cinta yang boleh Anda dapati.Tak salah membaca novel-novel tu,apa yang penting kita kena pandai mencari masa yang sesuai bila waktunya nak membaca novel,maklum saja membaca novel ni boleh mengasyikkan dan menyeronokkan.

Apapun semuanya terpulang pada Anda,ada macam-macam persepsi dan pandangan,yang penting jangan sampai kita lalai,jangan meninggalkan perkara yang wajib dek kerana terlalu asyik baca novel.Bagi aku novel itu tidak salah,yang salah orang yang membacanya tidak betul-betul mempastikan mana dahulu yang perlu diutamakan,betul tak?.

Baca lah selagi dapat manfaat dan pengajarannya,ambil moral dalam kisah-kisah yang Anda baca dalam novel-novel yang Anda baca.Bagi pengemar dan peminat novel teruskan pembacaan Anda,selagi ianya baik dan memberi manfaat pada Anda,apa yang ditunjukkan oleh Anda semua bukan semata-mata baca novel tapi yang penting budaya membaca yang Anda tunjukkan itu,mudah-mudahan menjadi contoh pada anak,isteri,keluarga ataupun teman-teman sekeliling kita.

Semarakkan budaya membaca dalam kehidupan kita.Moga kita menjadi generasi berilmu,beramal dan bertaqwa,sudah tentunya GENERASI MEMBACA YANG BERTAQWA..!

SELAMAT MEMBACA SEMUA..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA