Followers

Saturday, September 25, 2010

Jangan Curi..!

Bebas..

Apa yang aku nak tulis ni,bukanlah aku nak malukan dia ni,lagi pun cerita dan berita ni dah tersiar dalam akhbar (Sinar Harian-25September 2010),semua orang yang baca pun tahu.Semua orang kenal dia ni,maklum pelakon siapa yang tak mengenalinya.Bila aku baca berita ni,terpacul dalam kata-kata aku 'Lawak ni'.Maklum saja orang yang di kenali buat perkara yang tak baik,curi buku..ha3,aku senyum sorang-sorang,(apapun beliau telah di bebaskan oleh mahkamah,kerana tiada bukti menunjukkan kedua-dua buah buku itu di curi tertuduh kerana tiada penandaan barang kes yang di buat pegawai penyiasat.).

Dalam hati..biarpun aku minat dengan satu-satu buku,janganlah sampai 'cilok'(curi)buku,mohon di jauhi tabiat tak baik ni,kalau tak cukup duit pun,bolehlah rasanya kumpul duit sikit-sikit,nak beli buku yang mahal harganya,janganlah aku sampai nak curi..malu aku dan keluarga aku nanti.

Apapun,berita dan cerita ini jadikanlah satu bahan iktibar buat kita semua,khususnya mereka yang minat,sayang,cinta,rindu,ghairah dengan buku ni.Biarpun teringinnya kita hendak memiliki sesebuah buku yang kita sangat idamkan,janganlah sampai mencuri,tak elok tu..!.Semangat dan minat dengan buku ni memang elok di pupuk selagi masih ada rasa keinginan yang tinggi.Buku mahal ke murah ke harganya,bila sudah minat siapa pun mampu beli,yang penting keinginan untuk memiliki sesebuah buku tercapai.

Baguslah kepada anda semua yang sangat minat membaca buku,teruskan usaha anda untuk membudayakan tabiat membaca dalam kehidupan,sesuatu yang murni harus di teruskan.Syabas untuk sahabat-sahabat blogger yang mempunyai semangat untuk terus membaca;).Ingat..Jangan mencuri..!

SELAMAT MEMBACA..!

2 comments:

  1. Jangan Mencuriii...
    mencuri itu dosa yach? :D

    salam kenal yach...
    Fir'aun NgebLoG:
    http://argunbdg.com

    ReplyDelete
  2. Salam kenal juga..mencuri itu haram kan..tak ada duit kumpul dulu,baru cari buku yang di minati:)..

    ReplyDelete

DEMI MASA