Followers

Wednesday, September 22, 2010

Kongsi Buku:SANGGAHAN SALAH TAFSIR ISLAM


Buku: Sanggahan Salah Tafsir Islam


Bertemu lagi dalam perkongsian buku, hari ini Aku kongsikan serba ringkas sebuah buku yang telah habis di baca tahun lalu,mudah-mudahan sama-sama mendapat manfaatnya.Buku yang bertajuk SANGGAHAN SALAH TAFSIR ISLAM siri Al-Qardhawi Membela Islam,sebuah buku hasil buah fikiran seorang Ulamak yang tersohor di seluruh dunia masakini iaitu Dr.Yusuf Al-Qardhawi,,terbitan Synergymate Sdn Bhd berharga RM 10.Buku ini mangandungi 114 muka surat.

“Kefahaman yang benar terhadap ajaran Islam adalah syarat untuk meninggikan darjat umat Islam.Semua kaedah kehidupan di dunia ini,berjalan di atas landasan ajaran Islam yang sebenar serta diredhai oleh Allah S.W.T. Oleh itu ajaran Islam perlu disebarkan ke tengah masyarakat secara berkesan beserta hujah-hujah yang benar.Supaya krisis pemikiran yang melanda umat Islam akan segeravberakhir.

Akhlak masyarakat mempunyai peranan terpenting bagi membangunkan sesebuah bangsa dan Negara.Sesebuah Negara tidak akan kuat,jika masyarakatnya tidak berakhlak. Hanya kepada Allah S.W.T.kita memohon supaya diberikan kefahaman yang benar terhadap Islam serta menuturkan kata-kata yang benar,niat yang tulus ikhlas dan mengerjakan segala amalan yang bermanfaat.Semoga beroleh rahmat dan keredhaan Allah S.W.T. di dunia dan di akhirat.”

Begitulah sinopsis yang terdapat di bahagian belakang buku ini,Masakini masih ramai dikalangan Umat Islam yang memberi salah tafsir dan tanggapan yang salah terhadap agama suci ini.Pemikiran yang menyeleweng dari ajaran sebenar Islam masih menyelinap di setiap benak minda Umat Islam.Buku ini memaparkan buah fikiran yang sangat menarik bagi menangani salah tafsir atau salah faham agama Islam dari kalangan Umat Islam sendiri dan juga orang bukan Islam.

Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan buku ini,carilah di mana-mana kedai atau gedung buku yang berdekatan dengan Anda.


JADIKANLAH BUKU SEBAHAGIAN DARI HIDUP KITA

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA