Followers

Saturday, June 19, 2010

Ke Forum Nuhbah Palestin

Bebaskan Palestin..


Assalamualaikum semua..! Dalam pertemuan hari ini aku kongsikan sedikit catatan beberapa minggu yang lepas untuk anda semua,jika sudi bacalah,kalau tidak abaikan..! he3..

Malam ini(30HB 05 2010-Ahad malam Isnin) aku ke Masjid As-Syarif Meru ada program Nuhbah Palestin,kesempatan kerja shift pagi minggu ini,aku manfaatkan sebelah malam dengan sesuatu yang dapat mencerahkan minda aku,maklum sahaja,kerja shift kena pandai bahagikan masa dan buat perancangan,kalau tidak memang asyik tertinggal dan tertangguh kerja,program yang nak disertai pun boleh gagal,Alhamdulilah dengan izin Allah malam ini,dengan semangat dan kekuatan yang ada dapat menghadiri majlis ilmu di sini.

Program pada malam ini lebih tertumpu pada isu Palestin yang tidak habis-habis kisahnya sejak dahulu hingga kini.Malam ini tokoh yang dibawa untuk membicarakan persoalan Palestin memang sangat layak dan mempunyai pengetahuan yang sangat luas tentang isu yang melanda Palestin,Beliau yang aku maksudkan Ustaz Ridhuan Mohd Noor.Pengetahuannya yang luas tentang isu Palestin ini,sangat menerujakan aku,sejarah,kisah dan yang lainnya dikupas dengan ‘detail’ dan baik sekali,mudah difahami.

Bagi aku beliau memang layak untuk membicarakan persoalan Palestin.
Seorang lagi tokoh yang di bawa khas pada malam ini,seorang ustaz dari salah satu pondok pengajian dari Kedah,namanya aku lupa,beliau juga membicarakan isu Palestin.Kalau tidak salah aku,beliau mengantikan tempat Ustaz Nik Mohammad Abduh,anak kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dalam isu Palestin ini,umat Islam mestilah mengambil berat dan rasa bersama,isu ini merupakan isu maruah umat Islam seluruhnya,Masjidil Aqsa kiblat pertama umat Islam letaknya di sini,di sinilah peristiwa besar yang berlaku keatas junjungan besar Nabi SAW,iaitu peristiwa Isra’ wa Mikraj.Sama-samalah kita memberi,membantu,menolong sedaya mampu kita untuk membebaskan bumi Palestin dari cengkaman Rejim Zionis Israel Laknatullah.

Apa yang menariknya malam ini,selain forum,juga di adakan pameran tentang Palestin,jualan buku juga ada,ini yang seronoknya,dapatlah tiga buah buku di beli untuk aku baca nanti,antaranya CINTA DI LANGIT GAZA,SEPAHIT JADAM, DAN TOKOH-TOKOH GERAKKAN ISLAM MODEN ABAD KE-2(Alhamdulillah ketga-tiga buku ini sudah habis aku baca,bila-bila nanti aku kongsikan dengan anda semua).Malam ini selain dapat ilmu berkenaan Palestin dapat juga buku sebagai penguat minda aku nanti.Ilmu dapat, buku pun dapat (buku kena belilah-apa yang bestnya semua harga dapat potongan).

Catatan: Masshah,Meru.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA