Followers

Wednesday, June 16, 2010

Alhamdulillah Dah Jumpa..!

Dah jumpa dah..!

Cari punya cari,maka terjumpalah sebuah buku yang aku sangka dah hilang,rupa-rupanya tersorok nun di dalam almari kecil di bawa meja komputer,manusia memang tidak pernah lepas dari kesilapan dan kelemahan.Macam tanggapan dan andaian semasa kehilangan buku ni, rasa tertinggal di surau tempat kerja,sebab kalau tertinggal kat surau kilang dah memang di jamin hilang,mana tidaknya,ada jugalah beberapa buah buku,surah yassin,akhbar,majalah untuk aku wakafkan kat surau tu,habis semunya dah tak ada..habis macamana tu..nak baca-bacalah kan,dah baca letak balik,bukan bawak balik,nak bawak balik pun pulanglah balik kat surau tu..kan tu harta wakaf..ha3..masih ada yang tak faham lagi kot..

Doa apabila Lupa:

“Maha Suci Tuhan yang tidak tidur dan tidak lupa.Ya Allah,peringatkanlah aku apa yang aku lupa.”

Apapun biarkanlah cerita harta wakaf kat tempat kerja aku tu,aku amat-amat gembira buku yang aku cari-cari dah jumpa,niat nak beli lagi sebagai ganti terpaksalah di lupakan,Terima kasih Tuhan kerana menemukan aku dengan buku ini.Hai siapa yang tak sayang buku kan!,Terus terang aku memang sayangkan buku-buku aku,pantang orang pinjam tak pulang balik…memang nak kena tu..mana tak marahnya,kata pinjam tapi makan hari dan naik kebulan…he3,janji tetap janji..! habis baca mesti kena pulangkan kepada yang empunya yang sementara ini.

Macamlah juga kita pinjam di perpustakaan,bila dah sampai tarikhnya kita kena pulangkan,ingat lagi masa sekolah rendah dulu,cukup takut kalau pulangkan buku terlewat,memang alamat kena denda.Jadi siapa-siapa yang masih tak pulangkan buku yang di pinjam dari perpustakaan,ingat-ingatlah tarikh pemulangan tu.

Bila sebut perpustakaan ni,ingatlah pulak kad ahli perpustakaan negeri Selangor yang tak di ambil sampai hari ini,tak tahu bila nak ambil,aku daftar semasa karnival buku di Karangkraf awal tahun ni hujung januari,dah 6 bulan tak ambil lagi,entah ada lagi atau tidak aku pun tak tahu,aku oh aku suka sangat bertangguh..! berubahlah..wahai aku..!.

Cukuplah bebelan aku setakat ni,nanti bosan pulak pengunjung blog ini,semoga anda terus bersemangat untuk membaca,membacalah selagi berdaya,cintai dan sayangilah buku anda..! Jadikan membaca sebagai budaya dalam kehidupan seharian kita..!

JOM MEMBACA..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA