Followers

Tuesday, June 8, 2010

Catatan Petang

Align Center
Buku yang di beli..


Ke Pejabat Pos Kapar


Hari ini (4HB 06 2010-Jumaat),aku ambik cuti,ada perkara yang perlu di bereskan,nak memperbaharui lesen kereta yang dah tiga hari dah mati,asyik tangguh2 masuk hari ni dah empat hari,jadi petang ni jugak aku pergi ke pejabat pos kapar untuk memperbaharuinya,kebetulan lesen kereta isteri aku pun tarikh yang sama,jadi aku perbaharui lesen isteri aku sekali,petang ni aku ajak anak buah aku,Rasidi untuk menemani aku.

Alhamdulillah,tak berapa ramai orang,jadi urusan sangat mudah dan selesa,sampai pejabat pos baru teringat,ada buku nak pos pada kawan,tapi lupa nak bawa..ermm..nampak gaya tertangguh lagi,aku dah janji dengan kawan tu,alahai..! manusia tak lepas dari kesilapan dan lupa,apapun aku harap kawan aku bersabar dengan kehadiran buku tu nanti ye..! Kalau dia baca post ni,harap-harap dia dapat bersabar,dan saya minta maaf banyak-banyak!...maafkan kami…maafkan kami…maafkan kami!

Urusan di pejabat pos selesai..!

Ke Setia Alam,Gramedia Book Stores.


Tak tahu hendak kemana,ajak anak buah ke Setia Alam,jalan-jalan cari buku,ni yang
seronoknya ni,tapi tak tahu lah apa kata hati anak buah aku ni,asyik-asyik kedai buku tak ada lain ke..? mungkin jugak lah kata hatinya gitu..agak je..apa aku kisah yang penting aku dah ajak dia ikut,apa lagi ikut je lah..!,dah memang minat aku macam ni tak boleh buat apa kan?..Tempat yang memang sangat aku gemari kedai buku.Masuk ke sini je,memang menyeronokkan,susun atur buku yang menarik,selesa,nyaman..ermmm..tak dapat aku bayangkan he3.

Sampai Gedung buku Gramedia,apa lagi belek-belek mana buku yang berkenan,baca serba sedikit apa yang terkandung dalam buku yang di belek,ermm..bagus jugak ni..letak dulu,pusing-pusing dulu,dari satu rak ke satu rak,ke bahagian majalah, ada majalah tunas cipta,dewan bahasa,dewan sastera,dewan budaya dan macam macam lagi nama majalah yang rasanya tak perlu aku tulis kat sini,anda pun tahu ada macam-macam jenis majalah yang ada kat tanahair kita ni kan.

Kali ni aku tak ke bahagian novel,aku terus ke bahagian buku bisnis dan motivasi,macam-macam buku bisnis dan motivasi terdapat di sini,dari penulis melayu sampailah penulis bangsa asing.Tajuk buku yang hebat-hebat.Nak cerita panjang-panjang nanti jemu pulak ..anda mesti nak tahu buku apa yang aku belikan?..Ok lah aku kongsikan tajuk-tajuk buku yang aku beli ni:

a)Magnet Diri( Cipta Pengaruh Luar Biasa Dan Berjaya)-Amin Idris

b)30 Strategi Membina Pengaruh-Zamri Mohammad&Haeqal Zulkarnain

c)Bagaimana Islam Memimpin Masyarakat Majmuk-Mahmood Zuhdi

d)Keluarga Sakinah-Prof.Dato’Sidek Baba

f)Zikir Pagi Petang&Selepas Solat-Dr.Abdul Basit

Jadi kepada anda yang masih belum mempunyai minat membaca,tanam-tanamkanlah azam supaya diri anda minat membaca,seterusnya menjadikan membaca sebagai satu budaya dalam kehidupan kita seharian.

SELAMAT MEMBACA..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA