Followers

Monday, January 4, 2016

Bukan Jumlah Buku Tetapi Ilmu Yang Didapati

Alhamdulillah, sepanjang tahun 2015M dengan izin Allah SWT, saya dapat menyelesaikan sebanyak 200 buah buku untuk dibaca. Setiap ruang yang saya punyai, saya isi dengan membaca.

 Baik di rumah dan di tempat kerja, saya isi ruang kosong dengan membaca. Itu pun setelah kerja-kerja yang sepatutnya diselesaikan terlebih dahulu.

Apa pun perkara yang kita mahu lakukan semua kena ada kesungguhan...begitulah sebagai pembaca...paksa diri, lama-lama menjadi seronok dan ghairah membaca.

Semoga pemaparan ini tidaklah membuatkan saya bangga diri, riak dan apa sahaja makna yang sewaktu dengannya. Ia sekadar mengajak masyarakat untuk menyemarakkan budaya membaca ke dalam diri, keluarga dan masyarakat Malaysia seluruhnya. 

Agar nanti akan wujud masyarakat yang berilmu, berdaya saing dan inovatif. 

Dengan pemaparan gambar-gambar buku di blog ini juga akan memberi suntikan motivasi dan juga terinspirasi untuk membaca buku.


"Semarakkan Budaya Membaca"












Membaca selagi hayat masih ada!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA