Followers

Tuesday, January 8, 2013

Karnival Buku Jualan Gudang Karangkraf 2012 (Hujung Tahun)


Seperti biasa setiap hujung tahun pihak penerbitan perbukuan terbesar dalam Negara iaitu Karangkraf mengadakan Karnival Buku Jualan Gudang di permis syarikat itu di seksyen 15 Shah Alam. Pada tahun ini jualan gudang hujung tahun diadakan pada 2,3 dan 4 hb Disember 2012, tiga hari berturut-turut.

Dengan izin-Nya saya dapat berkunjung ke karnival tersebut pada 4hb Disember 2012, hari Ahad yang merupakan hari terakhir karnival tersebut. Orang ramai berpusu-pusu ingin membeli buku dengan diskaun yang sangat berbaloi-baloi, tidak pernah mengecewakan para peminat dan pencinta buku. Satu perkembangan menarik bila melihat begitu ramai masyarakat yang kini mula membudayakan membaca buku. Ini dibuktikan dengan ramainya pengunjung yang membeli buku di karnival tersebut.

Majalah, buku ilmiah, buku agama, novel dan pelbagai lagi jenis buku dijual dengan harga yang semurah RM5, ada juga yang berbentuk pakej terutamanya buku-buku yang masih baharu di pasaran. Peminat-peminat novel juga tidak ketinggalan untuk memiliki koleksi novel yang mungkin sudah tertinggal namun masih dapat dimiliki.

Ucapan tahniah kepada pihak Karangkraf yang sering mengadakan karnival ini. Ia telah menarik minat masyarakat untuk membudayakan amalan membaca. Semoga program seperti ini akan dapat diteruskan. Alhamdulillah, dalam meninjau-ninjau dan membelek-belek buku, dapatlah beberapa naskah untuk dijadikan bahan bacaan masa lapang nanti, tidak ketinggalan isteri pun ada membeli beberapa buah buku novel dan buku untuk anak-anak.

Semoga amalan membaca ini akan berterusan hingga ke akhir hayat kita semua.

# Jangan lupa juga, pihak Karangkraf akan mengadakan sekali lagi Karnival secara besar-besaran pada  1, 2, dan 3hb Feb 2013, bertempat di Perkarangan Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15, Shah alam.

Gambar-Gambar:















Sampai jumpa lagi, teruskan membaca.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA