Followers

Thursday, November 8, 2012

Koleksi Majalah Politik


Selama tiga malam, saya tidur lewat untuk mengemas rak majalah yang mengandungi koleksi majalah politik. Majalah politik yang saya beli dan simpan sekitar tahun 1997-2003. Ia nya punyai nostalgia tersendiri buat saya, majalah-majalah itu yang memberi kefahaman terhadap pergolakan politik tanah air waktu itu. Maklum waktu itu situasi politik kita sangat panas. Setelah kebangkitan rakyat tentang kuasa reformasi bagi mengugah kuasa pemerintah yang ada waktu itu. Majalah-majalah ini memainkan peranan penting dalam memberi kefahaman tentang situasi politik pada waktu itu.

Saya tidak pernah ketinggalan setiap keluaran akan membelinya. Dengan pelbagai tajuk-tajuk yang panas mengegarkan politik tanah air kita. Sedar tidak sedar ia menjadi koleksi dalam bilik buku saya. Mungkin pada masa hadapan akan menjadi bahan rujukan dan sejarah untuk anak-anak saya mengambilnya sebagai bahan rujukan untuk mereka. Namun kini, seolah lesu, tiada lagi majalah-majalah seperti yang ada dalam koleksi simpanan saya.

Mungkin hasil dari wujud nya blog-blog atau laman-laman sosial yang sangat banyaknya menulis berkaitan politik tanah air kita, maka para penulis majalah politik tidak lagi mahu menerbitkan majalah politik semasa dan mungkin tidak mahu mengambil risiko tentang halangan dari pihak berkuasa, terutamnya dalam isu permit. Apa pun saya mengharapkan akan muncul semula majalah politik yang sangat perlu, biar pun media maya kian menerima sambutan dan menguasai nya.
                                                                                                                 
Saya, kongsikan gambar koleksi majalah politik tersebu;


PELBAGAI KOLEKSI MAJALAH POLITIK






 Koleksi Majalah Politik EDITOR LUTFI OTHMAN


 Koleksi Majalah Politik DETIK


 Koleksi Majalah Politik GELETEK


 Koleksi Majalah Politik KONSEP


 Koleksi Majalah Politik ANEKA PERISTIWA


Koleksi Majalah Politik ISU


 Koleksi Majalah Politik PLANET HIJAU PELBAGAI TAJUK


 Koleksi Majalah Politik TAMADUN


 Koleksi Majalah Politik SUARA


Koleksi Majalah Politik EDITOR TERMIZI MOHD JAM


 Koleksi Majalah Politik EDITOR SURIA JANIB


 LAIN-LAIN  KOLEKSI MAJALAH POLITIK


Jom Membaca Dan Menulis.

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA