Followers

Wednesday, April 29, 2015

PBAKL 2015: Harap-Harap Tidak Melepas Lagi




Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2015 telah berlangsung sejak 24hb yang lepas, tinggal beberapa hari sahaja. Masih belum berkesempatan untuk ke sana. Harap-harap tidak melepas seperti tahun lepas. Pesta buku tahunan ini sudah pasti menjadi medan pencarian buku oleh para pencinta buku tanah air. Jauh dan dekat bukan halangannya, bila hati sudah suka dan cinta, semua halangan pasti boleh diharungi.

Sahabat saya seorang penulis, sudah sampai di Kuala Lumpur hari ini. Selain untuk mencari-cari buku, beliau akan turut serta memeriahkan jualan buku dan bertemu para pembaca, kerana buku hasil karya beliau telah siap dicetak dan boleh dimiliki oleh khalayak. Sejauh Negeri Sabah beliau datang demi untuk bersama memeriahkan program buku. Kita yang dekat-dekat ini, rugilah jika tidak mengambil kesempatan yang ada, terutamanya mereka yang obsess dengan buku.

Melihat buku-buku yang dibeli oleh rakan muka buku dari hasil pencarian di Pesta Buku tersebut menyebakan hati ini tidak karuan untuk segera ke sana. Menurut maklumat, sebanyak 900 booth jualan buku terdapat di sana. Pelbagai penerbit buku yang turut serta, tentu sekali diskaun untuk buku-buku jualan mereka untuk para pembeli mereka. Penerbit besar seperti Kumpulan Karangkraf, PTS, Galeri Ilmu, Telaga Biru dan yang selainnya, sudah pasti bersaing dengan hebatnya.

Harga diskaun itulah yang dinanti-nanti oleh para peminat buku, tentunya tanpa GST!


Ya…begitulah penangan buku, ramai-ramai serbu ke PWTC Kuala Lumpur…

Baca Buku Jom!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA