Followers

Wednesday, May 26, 2010

Berita Gembira:Jom Ke Read Malaysia ‘10

Jom ramai-ramai serbu..!

Pak Nil (Aznil Hj.Nawawi) sebagai duta READ MALAYSIA '10

Aku ada berita gembira nak beritahu dengan anda semua,mesti dah ada yang tahu,yang tak tahu lagi aku nak beritahu ni,kira berita gembira gak lah ni,harap-harap anda semua gembira dengan berita ini.Maklum saja,sebagai peminat buku dan pencinta buku mesti sukakan berita ni..Apa dia..?.Nak tahu sangat ni..

Oklah aku beritahu ni;

PAMERAN BUKU READ MALAYSIA ‘10

Pada: 4-13 Jun 2010

Tempat: Mines Convention Centre (Pusat Pameran & Konvensyen Antarabangsa Malaysia)

Alhamdulillah nampaknya usaha kerajaan ni bersungguh-sungguh untuk menggalakkan rakyatnya supaya membaca,macam-macam kempen dah buat,Cuma kita ni sebagai rakyat nak sahut ke tak nak,apa pun syabaslah pada kerajaan yang sentiasa peka untuk melihat rakyatnya berilmu,kalau tak peka takkan lah nak buat perkara ni.betul tak..? Mari kita pakat ramai-ramai ke Pameran Buku Read Malaysia,di jangka 500,000 rakyat akan berhimpun di dunia buku ni…wow..bestnya ni,datang jangan tak datang.

Pada pameran kali ni Pak Nil(Aznil Hj.Nawawi ) telah di lantik sebagai duta READ MALAYSIA,Apa kata Pak Nil.

salah satu usaha untuk menggalakkan anak-anak bangsa menyuarakan pendapat mereka seperti yang selalu Paknil perjuangkan. Paknil mahu anak-anak kita lebih yakin bersuara. Hanya dengan banyak membaca seseorang kanak-kanak itu lebih berani dan tidak ragu-ragu dalam memberi pendapat. Memang jauh berbeza kualiti masyarakat yang membaca dan masyarakat yang tidak membaca.

(untuk nak lebih lanjut apa kata Pak Nil: http://aznilnawawi.blogspot.com/ )

Kalau dah Pak Nil cakap macam tu,apalagi mari sama-sama tanamkan,bukan setakat tanam,budayakan membaca dalam kehidupan seharian kita,baru nanti rakyat Malaysia berilmu dan maju.Apa macam anda? Setuju dengan aku..? Cantik..!.Apapun sama-sama kita manfaatkan pameran ini dan kita doakan sama-sama program ini berjalan dengan baik dan berjaya.Semoga satu hari nanti aktiviti membaca ini sebati dengan kita dan membudaya dalam kehidupan rakyat Malaysia.

JOM MEMBACA…JADIKAN BUDAYA KITA..!

SATU MALAYSIA MEMBACA…SATU MALAYSIA BERILMU..!

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA