Followers

Tuesday, May 18, 2010

Bahagianya dengan buku..!



Anda Bahagia tengok buku?

Bahagia itu datang dari hati,rasa tenang ,tenteram,indah akan melahirkan satu perasaan yang bahagia dan membahagiakan,biasanya orang yang bahagia hatinya bersih,jiwanya bercahaya ada sinar ketenangan pada wajahnya.Tindakkannya mempersona,tenang dan tidak gopoh.Bahagia hatinya hanya dia yang menikmati tapi bagi orang yang melihatnya terlihat pada wajahnya yang menyenangkan.Aku dan anda bagaimana?Bahagia hendaknya ye..

Tapi yang aku nak bicarakan dalam pertemuan kali ni,aku nak berbicara bahagianya orang yang membaca buku,yang membeli buku,yang membicarakan buku,yang menulis buku..tak kisah lah sesiapa sahaja yang berminat dengan buku,melihat buku rasa seronok apatah lagi membacanya,sudah tentu bahagia terasa,oklah aku bagi contoh kenapa orang yang suka buku ni merasa bahagia dengan buku,satu hari di penghujung bulan januari tahun ini,di sebuah karnival buku yang di anjurkan oleh Syarikat Karangkraf sebuah syarikat penerbitan yang terbesar jugalah kat Negara kita ni,ramai yang aku lihat rata-rata teruja melihat buku-buku yang dijual dengan harga diskaun,malah aku tengok ada yang berbakul-bakul beli bermacam-macam buku,dah macam beli sayur,bagi aku yang beli itu orang yang minat dan hatinya bahagia bila melihat buku lalu membelinya,bukan satu atau dua buah tetapi berbakul-bakul,lihat bahagianya dia dengan buku..cintanya dia dengan buku..sudah barangkali dia rasa bahagia melihat buku-buku itu.

Bagi penulis buku pula,bahagianya bila buku yang ditulis dapat diterbitkan,seronok,hasil yang diusahakan berbulan dapat juga di terbitkan dan di jual pada orang ramai.bukankah itu bahagia bagi seorang penulis buku?.Kalau nak cakap pasal bahagia ni aku bukanlah orangnya..aku tulis ni sekadar yang ada dalam hati aku,perasaan aku,perasaan orang yang suka membaca,suka membeli buku,suka melihat-lihat buku,pegang-pegang buku dan yang peliknya ghairah dengan buku..(hu3) bagi aku itulah perasaan bahagia bagi orang yang suka buku seperti aku dan anda semua.!

JOM BAHAGIA DENGAN BUKU..!!!

Sekadar pandanganku sahaja,jika tidak benar apa-apa yang aku tuliskan..abaikan..apa aku kesah!

Masshah

8HB 05 2010-SABTU

JAM:1.30Ptg.

BILIK KERJA BILIK BUKU KU..

PELBAGAI BAHAN MINDA UNTUK ANDA

No comments:

Post a Comment

DEMI MASA